Thursday 26 October 2017

Alternativer Trading Islamsk Finans


I løpet av slutten av 1980-tallet kom en mulighet til å bli en opsjonsforhandler i hovedstaden i London. På den tiden var jeg ikke en øve muslim, og da lønnen i denne arbeidslinjen kunne være enorm, aksepterte jeg uten en annen tanke. Da årene gikk forbi, skjedde det for meg at størrelsen på min betalpakke bar lite forhold til samfunnets fordel som følge av arbeidet mitt. Andre hadde egne misgivelser. Regnskapsførere klaget over de skjulte risikoene som bankene tok 39off balanse39, og fra tid til annen ville regjeringsministrene gjøre syndebukke av derivatmarkedet da det ikke var andre unnskyldninger. Tilsynsmyndigheter krypterte for å rekruttere ansatte som kunne forstå hva handelsmennene gjorde, men tilbudt lave lønnsnivåer og derfor led av en vedvarende mangel på kvalifisert personale. Da derivatbruddet sank ned i stadig større mengder, begynte finansinstitusjonen å søke en bredere økonomisk begrunnelse for eksistensen av dette markedet. Bedriftsskolene, forfedre av moderne valgmålingsteknikker, var bare for glade for å hjelpe. Det økende mangfoldet av sikringsprodukter ga et mer komplett spekter av risikostyringsverktøy og var derfor til gavn for samfunnet, fortalte de oss. Men vi i markedet så en annen historie utfolde seg. XYZ-banken ville lokke den dårlig betalte treasury-lederen i Kingdom of Somewhere-Or-Other til en kompleks bytteavtale som bare PhD i Nuclear Physics kunne verdsette. Så banken ville bestille en multi-million dollar fortjeneste selve dagen avtalen ble stengt og kongerikets offiserer ville aldri vite noe bedre. Derivater avdelinger begynte å svømme rundt bedriftskunder som bier rundt en honning potte. Selvfølgelig kan svindelen ikke vare evig. Ved begynnelsen av 1990-tallet ble Bankers Trust-forhandlere fanget i å diskutere størrelsen på kvoteringskvoten på en Procter - og Gamble-derivatavtale. Vi vet dette fordi episoden ble tapet og offentliggjort på vegne av selskapet. Det var et av mange store derivatstap påløpt av kunder som hadde handlet på bankenes ivrige oppmuntring. Snart ville Orange County og Metallgesellschaft falle i samme felle til en pris på hundrevis av millioner dollar mer. Vi kan beskytte deg mot markedsvolatilitet, som investeringsbanken sier til sine kunder. Men markedsvolatiliteten skyldes aktivitetene til de samme bankene, og kundene selges derfor ikke noe for noe. Beskyttelse mot en fare som aldri behøvde å eksistere i utgangspunktet. Dessverre lærte verden lite av derivateksplosjonen. Da Internett-bommen kollapset, lærte en ny generasjon kunder om motivasjonene som virkelig driver bankfolk og rådgivere. Klientene pleier å være tilbudt de produktene som gir finansinstitusjoner med høyest fortjenestemargin. Hva om hvert land hadde rene gullmynter som sin valuta Så hva ville være punktet på valutamarkedet Hva ville være poenget med å utveksle en unse amerikansk gull for en unse japansk gull Hvem ville trenge valutaderivater Hvem ville måtte betale provisjon på valutatransaksjoner Vi ser veldig raskt hvor denne ideen fører. En slutt på et tusen dollar-en-dagers marked som gir store fortjenester for finansinstitusjonen. Men selvfølgelig er fortjeneste ikke nødvendigvis et tegn på produktiv innsats. Tyveri er et godt eksempel på dette prinsippet. Hvis vi ønsker å oppnå en mer effektiv økonomi, må vi fremme systemer der folk jobber i produktive sysler i stedet for uproduktive. Valutamarkedet er en uproduktiv utøvelse fordi den eksisterer på grunn av en unødvendig monetær konvensjon. Endre konvensjonen, med andre ord vedta en annen pengestandard, og alle de klare forhandlerne kan bli leger og lærere i stedet, men tilbake til alternativer. Moderne opsjonskontrakter har en rekke funksjoner til felles som kan oppsummeres som følger. Et opsjon er en rett, ikke en forpliktelse til å inngå en underliggende valutakurs på eller før en angitt fremtidig dato (utløpsdato). Kjøperen av det alternativet betaler en pris (premien) til selgeren (forfatteren) av opsjonen. Alternativet kan gi innehaveren rett til å kjøpe en spesifisert eiendel (den underliggende) fra opsjonsforfatteren, for eksempel gull, for eksempel et anropsalternativ på gull. Eller opsjonen kan gi rettighetshaveren rett til å selge den underliggende eiendelen til opsjonsforfatteren. Dette ville være et put-alternativ. Hvert alternativ har en strykpris, dette er prisen som innehaveren kan kjøpe eller selge underliggende ved utøvelse av opsjonen. Og hvert opsjon har en nominell størrelse, dette er det underliggende beløp som opsjonsinnehaveren kan kjøpe eller selge til utsalgsprisen. En 15. desember 2001 europeisk ring på gull på 400 per unse i 100 unser gir innehaveren rett til å kjøpe 100 gram gull fra opsjonsforfatteren på 400 per unse den 15. desember 2001, dersom innehaveren ønsker det. Hvis vi ekskluderer de finansielle kontraktene som er av seg selv (obligasjoner og fremmed valuta f. eks.), Så er vi igjen med en rekke underlag som aksjer og varer som en derivatkontrakt kan være basert på. Merkelig, selv om akseptable former for underliggende som disse er bekymret, forblir et nøkkelverdieringselement ved å oppnå virkelig verdi av en opsjonsavtale rentesatsen. Black Scholes-formelen foreslår at siden opsjonen kan være helt sikret gjennom konstant handel i det underliggende, bør opsjonsposisjonen være risikofri og dermed tjene kjøperen den risikofrie renten på premien som ble betalt for den. (I virkeligheten opprettholder konstant handel med den underliggende eiendelen for å oppnå den perfekte sikringen, og opsjonspriser oppfører seg på måter som ikke er helt spådd av Black-Scholes.) For uhensiktsalternativet blir kontrakten en av ren usikkerhet. Ingen av partene vet om opsjonen vil bli utøvd, da den er avhengig av markedets tilstand på en fremtidig dato. Det første problemet med standard opsjonskontrakten fra et sharia-perspektiv er at en utvekslingskontrakt der både betaling og underliggende er utsatt, antas å være forbudt. Det andre problemet er usikkerheten som eksisterer med hensyn til om alternativet vil bli utøvet. For det tredje, hvis opsjonskontrakten vurderes å være halal, oppstår spørsmålet om dette alternativet selv kan selges til en tredjepart, som for eksempel i markedet for tegningsretter. For det fjerde, ved å kjøpe et salgsalternativ og selge et anropsalternativ, kan en næringsdrivende gjenskape en kort posisjon i en underliggende eiendel. Hvor disse opsjonene er kontantoppgjør, kan næringsdrivende sees for å oppnå de samme kontantstrømmene som en kort selger av det underliggende. Sharias lærde har avtalt at salg av det man ikke eier er en forbudt kommersiell aktivitet, og muligheten for at en slik aktivitet kan syntetiseres ved bruk av alternativer må derfor stille spørsmålstegn ved deres gyldighet under sharia. Det er et femte problem som gjelder mer komplekse opsjonskontrakter hvor selve strikeprisen varierer i henhold til en avtalt formel. Slik er tilfellet med et serielt alternativ. For eksempel gir en en måned 39-seriens telefonsamtale med daglige tilbakestillinger holdet en serie på en dags anropsalternativer hvis strykingspris er prisen på den underliggende aktiva på foregående dagers slutt av handel. Siden denne prisen er ukjent på forhånd, kan ikke strikeprisen bli kjent. Dette representerer videre gharar. Under Bay al-Urban blir det betalt et innskudd på en vare som en potensiell kjøper kan kjøpe på et senere tidspunkt. Skulle kjøperen ikke fullføre kjøpet, går innskuddet tapt. Denne kontrakten har blitt brukt som begrunnelse for islamske valg av noen forfattere som hevder at innskuddet kan ses som premie betalt av kjøperen av et anropsalternativ. Problemet er at forskerne ikke tillater mye bay al-Urban. Ifølge Ibn Rushd i Bidayat al-Mujtahid: Innenfor dette emnet er salg av urbane (salg med alvorlige penger). Flertallet av jurister fra forskjellige regioner mener at det ikke er tillatt, men det er relatert fra en gruppe av Tabi39un som de tillot det, blant dem er Mujahid, Ibn Sirin, Nafi ibn al-Harth og Zayd ibn Aslam. Skjemaet det tar er at en person puchases en ting og leverer til selgeren en del av prisen på betingelse av at hvis salget utføres mellom dem, vil denne alvorlige penger utgjøre en del av prisen på varene, dersom den ikke utføres kjøper vil avgi det. Flertallet lignet på sitt forbud, som det er fra kategorien av gharar, mukhatara og tilintetgjøring av rikdom av andre uten kompensasjon. Zayd pleide å si, "Allahs budbringer (Guds fred og velsignelser være over ham) tillot det. Ahl al-Hadith sa at dette ikke er kjent fra Allahs sendebud (Guds fred og velsignelser være over ham). Under Khiyar, som er tillatt av juristene, har kjøperen av en vare rett til å fortryde kjøpet dersom selgeren spesifikt tillater det som en del av vilkårene for salget. Dette er med andre ord et alternativ for å avbryte et tidligere avtalt salg. Alle kjøpere har rett til å avbryte et salg etter kjøpet, men før de forlater selgerens tilstedeværelse (khiyar al-majlis). Denne retten er forskjellig fra det som selgeren spesifikt oppgir til kjøperen under salg med et alternativ (bay al-khiyar) der kjøperen kan forlate selgerens tilstedeværelse i en bestemt tidsperiode før han returnerer for å avbryte salget og ta tilbake pengene som ble betalt. Ibn Rushd i Bidayat al-Mujtahid kommentarer: Tillatelse av mulighet opprettholdes av flertallet, bortsett fra al-Thawri og Ibn Shubrama, samt en gruppe av Zahirities. Tilstanden til flertallet er på tradisjonen til Hibban ibn Munqidh, som inneholder ordene som du har mulighet for tre daysquot, og også hva som har vært relatert til Ibn Umars tradisjon: quotThe fester til salg har en mulighet så lenge som De har ikke skilt seg, bortsett fra i salg med opsjonskvoter. Forholdet til de som forbyder det, er (på argumentet) at det utgjør gharar, og at grunnlaget for salg er at det er bindende, med mindre det foreligger endelig bevis for tillatelsen av salg med et alternativ fra Qur39an eller autentisk sunna eller ijma . De sa også at tradisjonen til Hibban heller ikke er autentisk, eller det er spesifikt for en person som klaget til profeten (Guds fred og velsignelser være over ham) at han ble bedratt i salg. De sa at tradisjonen til Ibn Umar og ordene i det, quotexcept sale with an optionquot, har blitt tolket gjennom en annen versjon av denne tradisjonen, hvori ordene som han sier til sin motpart: 39Choose39, er blitt registrert. I khiyar er det vanskelig å se noen analogi som ville føre oss til aksept av den moderne opsjonskontrakten som beskrevet ovenfor. Khiyar handler om en utvekslingskontrakt som allerede har funnet sted, mens et moderne alternativ vedrører en utveksling som ennå ikke skal finne sted. I tilfelle av khiyar, utveksles en eller begge motverdier umiddelbart. I tilfelle av den moderne opsjonskontrakten gjelder fremtidig levering både for betalingen og den underliggende eiendelen. I tillegg eksisterer usikkerhet om materialiseringen av utvekslingen med den moderne opsjonskontrakten, men ikke i khiyar. Uenigheter mellom tradisjonelle lærde i spørsmålet om khiyar oppstår i mindre detaljer, for eksempel hvor lenge kjøperen har mulighet til å returnere varene, eller hvem er ansvarlig for eventuelle skader på varene mens kjøperen er i besittelse av dem i opsjonsperioden. Disse forskerne synes ikke å være uenige om de grunnleggende prinsippene som skiller khiyar fra den moderne opsjonskontrakten. Det er min oppfatning at jeg har vært involvert i derivathandel, at potensialet eksisterer i dette markedet for å forårsake en alvorlig sammenbrudd i det finansielle systemet. Graden av innflytelse som tilbys ved opsjonskontrakter kan være så høy at store uforutsigbare markedsflyttinger i underliggende priser kan føre til en insolvens i en større finansinstitusjon. Forpliktelser kan ikke fullstendig sikres selv når det er meningen, og noen handelsmenn forsettlig ikke sikrer sine opsjonsporteføljer fordi slike tiltak vil begrense potensialet for høy avkastning. Saken om lang sikt kapitalforvaltning i USA, reddet av en føderal reservekasse ut i 1998, demonstrerer graden av risiko som kan pådras. Spørsmålet er om sentralbanken eller andre myndigheter vil kunne bevege seg raskt nok, eller i stor nok tiltak for å hindre fremtidige feil. Når man så på det islamske perspektivet, som med så mange andre islamske finansielle produkter, ser det ut til at teorien må strekkes for å rettferdiggjøre en islamsk opsjonskontrakt. De makroøkonomiske argumentene for deres eksistens er tvilsomme, basert på at de minimerer risikoer som ikke må eksistere i utgangspunktet. Bedre å strukturere det økonomiske systemet slik at det ikke lider av fortsatt volatilitet. Hvis det ikke var noe slikt som interesse, ville det ikke være noe slikt som rentenopsjoner. Det samme med utenlandsk valuta. Det vi ser i den vestlige verden er fremveksten av finansielle produkter som er et symptom på et system som har gått galt. Islamske finansfolk som ser på produktene i dette systemet som et paradigme, gjør en stor feil. Redaktør, oktober 2001Forarbeid med islamsk finans Islamsk finans refererer til hvordan selskaper i den muslimske verden, inkludert banker og andre utlånsinstitusjoner, innhenter kapital i samsvar med sharia. eller islamsk lov. Det refererer også til hvilke typer investeringer som er tillatt i denne lovformen. En unik form for sosialt ansvarlig investering. Islam gjør ingen splittelse mellom det åndelige og det sekulære, og dermed kommer det inn i domenet til økonomiske forhold. Fordi denne undergrenen av økonomi er et voksende felt, vil vi i denne artikkelen tilby en oversikt for å tjene som grunnlag for kunnskap eller for videre studier. Det store bildet Selv om de har blitt mandatt siden islamets begynnelse i det syvende århundre, har islamsk bank og finans blitt gradvis formalisert siden slutten av 1960-tallet, sammenfallende med og som følge av enorm oljemessig rikdom som drev fornyet interesse for og etterspørsel etter sharia kompatible produkter og praksis. Sentralt i islamsk bank og finans er en forståelse for viktigheten av risikodeling som en del av kapitalforhøyelsen og unngåelse av riba (usury) og gharar (risiko eller usikkerhet). (For å se mer på risiko, les Bestemmelse av risiko og risikopyramid og tilpassing av risikotoleranse.) Islamsk lovvisninger utlåner med rentebetalinger som et forhold som favoriserer utlåner. som betaler renter på bekostning av låner. Fordi islamsk lov ser penger som et måleverktøy for verdi og ikke en ressurs i seg selv, krever det at man ikke skal kunne motta inntekter fra penger (for eksempel interesse eller noe som har slektsslag) alene. Fornøyd riba (bokstavelig talt en økning eller vekst), er slik praksis forbudt under islamsk lov (haram, hvilket betyr at det er forbudt), da det regnes som usurious og utnyttende. Derimot eksisterer islamsk bank for å fremme islamens sosioøkonomiske mål. Følgelig består Sharia-kompatibel finansiering (Halal, som betyr tillatt), av profittbanker hvor finansinstitusjonen deler i fortjeneste og tap av foretaket som den underretter. Av samme betydning er begrepet gharar. Definert som risiko eller usikkerhet, i en økonomisk sammenheng refererer det til salg av varer hvis eksistens ikke er sikker. Eksempler på gharar ville være forsikringsformer, for eksempel kjøp av premier for å forsikre seg mot noe som kanskje eller ikke kan forekomme eller derivater som brukes til å sikre seg mot mulige utfall. (For å lese mer om forsikring eller sikring, se En nybegynnerveiledning for sikring. Forstå din forsikringskontrakt og undersøkelse av avanserte forsikringsavtale.) Egenkapitalfinansiering av selskaper er tillatt, så lenge disse selskapene ikke er engasjert i begrensede virksomheter - for eksempel produksjon av alkohol, pornografi eller våpen - og bare visse økonomiske forhold oppfyller spesifiserte retningslinjer. Grunnleggende finansieringsarrangementer Nedenfor er en kort oversikt over tillatte finansieringsarrangementer som ofte oppstår i islamsk finans: Profit og tap deling kontrakter (mudarabah). Den islamske banken samler investorer penger og uttar en andel av overskudd og tap. Dette er avtalt med innskyterne. Hva investerer banken i En gruppe verdipapirfond som er screenet for Sharia-samsvar, har oppstått. Filteret analyserer selskapsbalansen for å avgjøre om det er forbud mot inntektskilder til selskapet (for eksempel hvis selskapet har for mye gjeld) eller hvis selskapet er involvert i forbudte forretningsområder. I tillegg til aktivt forvaltede verdipapirfond eksisterer passive seg også basert på slike indekser som Dow Jones Islamic Market Index og FTSE Global Islamic Index. (For å finne ut mer om hvordan du leser selskapsbalanser for å bestemme gjeld, se Les balansen. Slå ned balansen og avdekke skjult gjeld.) Partnerskap og aksjeselskap (musharakah). Tre slike strukturer er mest vanlige: a. Faldende balanse Delt egenkapital. Vanligvis brukt til å finansiere et boligkjøp, krever den avtagende balansemetoden at banken og investoren skal kjøpe hjemmet i fellesskap, og den institusjonelle investor overfører gradvis sin del av egenkapitalen i hjemmet til den enkelte villaeieren, hvis utbetalinger utgjør huseiere egenkapitalen . b. Lease-to-Own. Dette arrangementet ligner den avtagende balansen som beskrevet ovenfor, bortsett fra at finansinstitusjonen legger opp de fleste, om ikke alle, pengene til huset og samtykker i avtaler med huseieren om å selge huset til ham på slutten av en fast begrep. En del av hver betaling går mot leieavtalen og balansen mot kjøpesummen til hjemmet. c. Avdrag (Cost-Plus) Salg (murabaha). Dette er en handling hvor en mellommann kjøper hjemmet med fri og klar tittel på den. Den intermediære investoren godtar deretter en salgspris med den potensielle kjøperen denne prisen inkluderer noe overskudd. Kjøpet kan gjøres direkte (engangsbeløp) eller gjennom en rekke utsatte (avdrags) betalinger. Dette kredittalg er en akseptabel finansform og skal ikke forveksles med et rentebærende lån. Leasing (ijarahijar): Salg av retten til å bruke et objekt (bruksbruk) for en bestemt tidsperiode. En betingelse er at utleier må eie det leide objektet for leieperioden. En variant på leieavtalen gir ijarah wa Iqtina en leieavtale som skal skrives, slik at leasinggiveren godtar å selge det leide objektet ved leieavtalen slutter til en forutbestemt restverdi. Bare utleier er bundet av dette løftet. Leietaker. Derimot er det ikke forpliktet til å kjøpe varen. Islamic Forwards (salam og istisna): Dette er sjeldne finansieringsformer, som brukes til bestemte typer virksomheter. Dette er et unntak fra gharar. Prisen på varen er forhåndsbetalt, og varen leveres på et bestemt tidspunkt i fremtiden. Fordi det er en rekke forhold som skal oppfylles for å gjøre slike kontrakter gyldige, er det vanligvis nødvendig med hjelp fra en islamsk juridisk rådgiver. Grunnleggende investeringsmidler Her er noen tillatte typer investeringer for islamsk investering: aksjer. Sharia-loven tillater investering i selskapsaksjer, så lenge disse selskapene ikke engasjerer seg i utlån, gambling eller produksjon av alkohol, tobakk, våpen eller pornografi. Investering i selskaper kan være i aksjer eller ved direkte investeringer (private equity). Islamske lærde har gjort noen innrømmelser på tillatte selskaper, da de fleste bruker gjeld til enten å løse likviditetsbrister (de låne) eller å investere overskytende penger (rentebærende instrumenter). Et sett med filtre utelukker selskaper som har rentebærende gjeld, mottar renter eller andre urene inntekter eller handelsgjeld for mer enn ansiktsverdiene. En ytterligere destillasjon av de nevnte skjermene ville utelukke selskaper som har en egenkapitalandel på minst 33 selskaper med urene pluss ikke-driftsinntekter på rentebærende inntekter som er lik eller større enn 5 eller selskaper som har en samlet fordring på kundefordringer eller som overstiger 45 eller mer. Pensjonsinvesteringer. Pensjonister som ønsker at deres investeringer skal overholde islamets prinsipper, står overfor et dilemma i at renter med fast rente inkluderer riba. som er forbudt. Derfor bestemte typer investeringer i fast eiendom. enten direkte eller på securitisert måte (et diversifisert eiendomsfond), kunne gi jevn pensjonsinntekter mens de ikke kjører av Sharia-loven. Sukuk. I en typisk ijara sukuk (leasingobligasjonsekvivalent) vil utstederen selge finanssertifikatet til en investorgruppe, som vil eie dem før de leies tilbake til utstederen i bytte mot en forhåndsbestemt leieavkastning. Som renten på en konvensjonell obligasjon kan leieavkastningen være en fast eller flytende rente knyttet til et referanseindeks. slik som LIBOR. Utstederen legger et bindende løfte om å kjøpe tilbake obligasjonene på en fremtidig dato til pålydende. Spesialkjøretøyer (SPV) er ofte satt opp for å fungere som mellommenn i transaksjonen. En sukuk kan være en ny låneopptak, eller det kan være den sharia-kompatible erstatning av et konvensjonelt obligasjonslån. Problemet kan til og med nyte likviditet gjennom notering på lokale, regionale eller globale utvekslinger i henhold til en artikkel i CFA Magazine med tittelen islamsk finans: Hvordan nye utøvere av islamsk finans blander teologi og moderne investeringsteori (2005). Grunnleggende forsikringsfordeler Tradisjonell forsikring er ikke tillatt som et middel til risikostyring i islamsk lov. Dette skyldes at det utgjør kjøp av noe med et usikkert utfall (form av ghirar), og fordi forsikringsselskapene bruker fast inntekt - en form for riba - som en del av porteføljestyringsprosessen for å tilfredsstille forpliktelser. Et mulig Sharia-kompatibelt alternativ er samarbeidsforsikring. Abonnenter bidrar til et pulje av midler, som investeres på en Sharia-kompatibel måte. Fondene trekkes tilbake fra bassenget for å tilfredsstille krav, og uopptjent fortjeneste fordeles mellom forsikringstakere. En slik struktur eksisterer sjeldent, så muslimer kan benytte seg av eksisterende forsikringsvogner om nødvendig eller nødvendig. Konklusjon Islamsk finans er en århundre gammel praksis som får anerkjennelse over hele verden, og hvis etiske natur til og med tegner interesse for ikke-muslimer. Gitt den økte rikdommen i muslimske land, forventer at dette feltet skal gjennomgå en enda raskere utvikling, da den fortsetter å løse utfordringene for å forene de ulike teologiene og moderne porteføljeorientering. For å lese mer om dette emnet, se Hva er en islamsk investeringspolitikk Den totale dollarkursverdien av alle selskapets utestående aksjer. Markedsverdien beregnes ved å multiplisere. Frexit kort for quotFrench exitquot er en fransk spinoff av begrepet Brexit, som dukket opp da Storbritannia stemte til. En ordre som er plassert hos en megler som kombinerer funksjonene til stoppordre med grensene. En stoppordre vil. En finansieringsrunde hvor investorer kjøper aksjer fra et selskap til lavere verdsettelse enn verdsettelsen plassert på. En økonomisk teori om total utgifter i økonomien og dens effekter på produksjon og inflasjon. Keynesian økonomi ble utviklet. En beholdning av en eiendel i en portefølje. En porteføljeinvestering er laget med forventning om å tjene en avkastning på den. Dette. Hvorfor Morton Finance hos Morton Finance, vi er stolte av å gi våre handelsmenn de beste verktøyene og støtte for å lykkes i deres økonomiske aktiviteter. Vår plattform vil presentere deg med de mest avanserte og nyttige binære opsjonshandlingsmulighetene, og våre profesjonelle meglere er tilgjengelig 247 for å hjelpe deg, alt du måtte trenge. Alle transaksjoner og midler er høyt beskyttet og konfidensielt. Trenger du å lære mer eller forfine dine handelsferdigheter Ingen problem, vårt utdanningsmateriale er enestående og vil sette deg opp for å gå i en bris. Valutaer Handel EURUSD og andre ledende valutaer på plattformen. Velg fra den største listen over valutapar i bransjen og få 89 overskudd. Varemerker Handel gull, sølv og et bredt utvalg av andre varer på vår handelsplattform hvor som helst fra 60 sekunder til slutten av dagen. Tjen nå Øk porteføljen din med lager som er designet for å tjene deg stort fortjeneste. Velg blant ledende aksjer som BMW og Google, og nyt de høyeste inntektene i markedet. Handelsledende indekser som SP500, DAX, Nasdaq og mange flere. Maksimere fortjenesten din med vår handelsplattform.

No comments:

Post a Comment